Nastybishop
Αποτελεί αντίφαση να είσαι πλούσιος και αριστερός;
964 αναγνώστες
Κυριακή, 1 Ιουνίου 2008
13:51

Συχνή κριτική που δέχονται οι ευκατάστατοι αριστεροί είναι ότι αποτελεί επιεικώς αντίφαση η περιουσιακή τους κατάσταση με τις ιδεολογίες που ασπάζονται. Είναι όμως όντως έτσι; Αν το δεχτούμε και ύπο την αίρεση ότι είμαστε δίκαιοι, θα πρέπει να επεκτείνουμε την κριτική μας και σε άλλες ιδεολογικές σφαίρες, προδικάζω ότι το εγχείρημα θα είναι τόσο απογοητευτικό που κανείς δεν πρόκειται να γλιτώσει την ταμπέλα του φαρισαίου. Κινδυνεύουμε τότε να αναλωθούμε σε έναν ασταμάτητο πόλεμο εκτόξευσης αλληλοκατηγοριών. Για παράδειγμα εάν δεχτούμε ότι αποτελεί υποκρισία να είσαι πλούσιος και αριστερός, τότε αποτελεί και υποκρισία να είσαι πλούσιος (ή ακόμα και να το επιδιώκεις...που όλοι το επιδιώκουμε...) και χριστιανός. Όντως ο Ιησούς υπήρξε κόλαφος απέναντι στην διαδικασία της συσσώρευσης του πλούτου:

"Μη θησαυρίζετε εις εαυτούς θησαυρούς επί της γής, όπου σκώληξ και σκωρία αφανίζει, και όπου κλέπται διατρυπούσι και κλέπτουσιν· αλλά θησαυρίζετε εις εαυτούς θησαυρούς εν ουρανώ, όπου ούτε σκώληξ ούτε σκωρία αφανίζει, και όπου κλέπται δεν διατρυπούσιν, ουδέ κλέπτουσιν. Επειδή όπου είναι ο θησαυρός σας, εκεί θέλει είσθαι και η καρδία σας."

Κατά Ματθαίον

"Και πάλιν σας λέγω, ευκολώτερον είναι να περάση κάμηλος διά τρυπήματος βελόνης, παρά πλούσιος να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού."

Πάλι από το κατά Ματθαίον

Δηλαδή ο θεμέλιος λίθος όλων των δυτικών χριστιανικών κρατών, ήτοι η οικονομική ανάπτυξη (συσσώρευση πλούτου) είναι βαθύτατα αντιχριστιανική...άρα όλοι μας είμαστε λίγο ως πολύ υποκριτές.

Και βέβαια μπορώ να σας βρω και άλλα τέτοια παραδείγματα "υποκρισίας". Πχ στα θέματα οικολογικής συνείδησης, σεξουαλικής ηθικής (καλά εδώ θα πέσει πολύ γέλιο...) κτλ.

Βασικά όπου υπάρχει ιδεολογία, σχεδόν ταυτολογικά υπάρχει και η υποκρισία. Έχει όμως νόημα αυτό; Είχα διαβάσει κάποτε ένα άρθρο του πολύ γνωστού αμερικάνου ακαδημαϊκου L.Thurow ο οποίος πάνω σε αυτό το ζήτημα υποστήριζε ότι θέμα υποκρισίας δεν τίθεται. Ο κάθε άνθρωπος με δεδομένο το περιβάλλον στο οποίο ανήκει, πέρνει βέλτιστες αποφάσεις, αυτό όμως δεν μπορεί και ούτε πρέπει να τον εμποδίζει να πιστεύει ότι αυτό καθαυτό το περιβάλλον δεν είναι βέλτιστο (πχ σε μια καπιταλιστική κοινωνία το βέλτιστο είναι να προσπαθείς να μεγιστοποιείς τον πλούτο σου, αυτό όμως δεν σε εμποδίζει να πιστεύεις ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΕΛΤΙΣΤΟ ένα περιβάλλον το οποίο σου ορίζει ως ΒΕΛΤΙΣΤΗ επιλογή, την μεγιστοποιήση του κέρδους).

Δυστυχώς δεν με έπεισε απολύτως. Στον διαυγή του ορθολογισμό διακρίνω ταυτόχρονα και μια προσπάθεια "βολέματος", ένα γεφύρωμα μεταξύ του Υπερεγώ και του Αυτό που με ενοχλεί. Να τα έχουμε καλά με την συνείδηση μας, να περνάμε και ωραία όμως. Και μιας που έτσι είμαστε όλοι (παρόλο που αρεσκόμαστε να κατηγορούμε τους άλλους για κάτι που κάνουμε και εμείς, σε άλλα όμως πεδία), αναρωτιέμαι τι δεν πάει καλά; Εμείς; ή οι ιδεολογίες που είναι τόσο μακρινές από το ανθρώπινο, αναγκάζοντας μας να υποβάλλουμε τον εαυτό μας στο εκβιαστικό δίλημμα: υποκριτής ή μάρτυρας;

Σχόλια

01/06 13:54  Χίλων
Αριστερά και Δεξιά ... ίδια είναι τα αφεντικά λέγαμε παλιά στους αγώνες ...και μετά μας κυνηγούσανε τα μάτ ... και τα ΚΝΑΤ ... ;)
01/06 14:09  Χίλων
Η διχοτόμηση του Φιλελευθερισμού σε Κοινωνικό Φιλελευθερισμό (Αριστερά) και σε Οικονομικό Φιλελευθερισμό (Δεξιά) και η γεωγραφία των εδράνων της νεοϊδρυθήσας Βουλής του Παρισιού φτιάξανε μια από τις μεγαλύτερες στερεοτυπίες ΟΛΩΝ των εποχών που κρατά έως και σήμερα...

Μυαλομένος και διαβασμένος όταν είναι κάποιος ξέρει ότι το υποσύνολο δεν μπορεί να ξεπερνά το σύνολο..αλλά και το σύνολο πρέπει να σέβεται το υποσύνολο.

Οι χρωματισμοί σε κόκκινο-μπλέ-πράσινο και τα αντίστοιχά πολιτικά τους στερεότυπα πολώσανε τα μυαλά, τα πουρεδιάσανε και δεν αφήσανε καθόλου χώρο μια την σοβαρή και σώφρων φιλοσοφικ ή θεώρηση και αντιπαράθεση ανάμεσα στις εκάστοτε ιδεολογίες.
01/06 14:09  Χίλων
Γραφειοκράτες και φαρισαίοι φτιάξανε τα κόμματα για να αποκτήσουν στο τέλος μονάχα εξουσία..και όχι για να Αλλάξουν την κοινωνική πραγματικότητα. Εγκλωβιστήκανε μέσα στην εκάστοτε Συνταγματική διαδικασία και παραδώσανε την ανιδιοτέλειά τους χάρην της επικράτησης τους στην πολιτική αρένα.
01/06 14:14  Χίλων
Όσο για την τελευταία σου ερώτηση θα απαντούσα: Κάπου στη μέση
01/06 14:16  favlos
Μάρτυρας δεν γίνεται...όσο το λιγότερο υποκριτής γίνεται.

Υ.Γ
Εξαιρετική παρουσίαση βιβλίου απο τον Κ.Παπαγιώργη στον 'Επενδυτή'.
'Οι πηγές του Εαυτού' του Τέϊλορ.
(εσωτερικές πηγές,απομάγευση,εργαλειακή άποψη για τον κόσμο)...
01/06 14:19  Nastybishop
Συμφωνώ απόλυτα στα περί στερεοτυπίας. Η οποία όπως ορθώς αναφέρεις υποθάλπτει την πόλωση. Ένα από τα πράγματα που ήθελα να καταδείξω σε προηγούμενο κείμενο (αρνητικός φόρος εισοδήματος) ήταν αυτό.
Αλλά εγώ το επεκτείνω και σε άλλες σφαίρες, πέραν της πολιτικής. Θεωρώ ότι οι ιδεολογίες (γλωσσολογικά προσδιορίζονται με την κατάληξη -ισμος) αποτελούν καλούπια της ανθρώπινης σκέψης. Υποτίθεται ότι μορφοποιούν, αλλά φευ! στην πραγματικότητα την εκλωβίζουν, την στερεοποιούν, της αφαιρούν ότι μεγαλύτερο προτέρημα έχει ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και την μετατρέπουν εν τέλει σε ρητορικό σχήμα.
01/06 14:21  Nastybishop
Favlos και Χιλων

Μήπως είναι ΤΕΧΝΗΤΟ το δίλημμα; ΜΗΠΩΣ δεν χρειάζεται καν ο άνθρωπος να μπαίνει στην επώδυνη διαδικασία να το αντιμετωπίσει;
01/06 14:26  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Χριστιανούς να δίδουν την περιουσίαν τους έχω ειδεί. Αριστερούς όχι.

Φυσικά και δεν αποτελεί αντινομία. Δείτε τα ποσοστα των "αριστερών" κομμάτων εις τα καλά προάστια και την πάμπτωχη Ηπειρο. Ένα σπορ είναι, όπως το τέννις, απλώς σε δικαιώνει να καύσεις κανένα δημόσιο κτήριο ή να ξυλοφορτώσεις την "συντηρησιν".

απλούν, τι σας προβληματίζει?
01/06 14:34  Nastybishop
Συγγνώμη αλλά οι συμμορίες (διότι περί αυτόυ πρόκειται) που καίνε αυτοκίνητα δεν έχουν θέση στη συζήτηση.
Η συζήτηση αφορά την διάσταση λόγου και πράξεων που χαρακτηρίζει ΟΛΕΣ τις ιδεολογίες.

πχ
"Μη θησαυρίζετε εις εαυτούς θησαυρούς επί της γής" είναι λόγια του Ιησού όχι δικά μου και έρχονται σε πλήρη αντίφαση με την ίδια την ουσία του καπιταλισμού, όπου μας προτείνει να κάνουμε ακριβώς το αντίθετο.


ΥΓ. Εγώ έχω δει και χριστιανούς και αριστερούς να προβαίνουν σε αγαθοεργίες. Αποτελούν όμως γενικά μειοψηφίες των ομοιδεατών τους.
01/06 14:39  apostel
Nasty κάνεις ένα συνηθισμένο λάθος, ταυτίζεις τον αριστερό με τους κομμουνιστές ή τους σοσιαλιστές, και τον δεξιό με τους τους νεοφιλελεύθερους . Λίγη σημασία έχει τι δηλώνει κάποιος. Σημασία έχει τι κάνει στην πράξη.
ΟΧΙ ο πλούσιος δεν μπορεί να είναι ούτε χριστιανός ούτε αριστερός.
01/06 14:39  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
ασφαλώς και υπάρχει. Εξ ου και επιλέγουμε να κρατήσουμε τα καλά και εφικτά. Το πρόβλημα το έχουν οι ταλεβάν, όσοι δηλαδή επιμένουν εις την κατά γράμμα τήρησιν λέξεων΄.

Εγώ δεν είμαι εις εξ αυτών, άρα δεν έχω προβλημα. Απλούν.
01/06 14:44  Nastybishop
Apostel αυτές είναι οι συμβατικές ερμηνείες των λέξεων "αριστερός" ή "δεξιός". Αλλά εν πάση περιπτώσει αυτό δεν επηρεάζει την ουσία του κειμένου.

Θρασυβουλε, μήπως επιλέγουμε ότι μας συμφέρει; Πχ δεν μας συμφέρει να επιλέξουμε το έχω δυο χιτωνες δίνει τον έναν, καθότι αυτή θα σήμαινει ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ. Και φυσικά το ίδιο επιχειρημα που χρησιμοποιησες εσυ, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει και ένας αριστερος: ΕΠΙΛΕΓΩ ΜΟΝΟΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ.
01/06 14:45  Χίλων
@Nasty

"Μήπως είναι ΤΕΧΝΗΤΟ το δίλημμα; ΜΗΠΩΣ δεν χρειάζεται καν ο άνθρωπος να μπαίνει στην επώδυνη διαδικασία να το αντιμετωπίσει;"

ΑΚΡΙΒΩΣ.

Εδώ ταυτιζόμαστε!
01/06 14:46  Χίλων
Παρόλα αυτά πιστεύω ότι μόνο ο Μπαγκούνιν και ο Κροπότκιν (από τους σύχρονους) είχανε "πιάσει το νόημα" της ουτοπίας ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΥ ΤΟ ΦΑΣΜΑ!
01/06 14:48  Nastybishop
άσε που ειδικά στα ζητήματα της θρησκείας η επιλογή του
"καλού και εφικτού" πάλι έρχεται σε σύγκρουση με την ίδια την φύση της θρησκείας. Πχ αν λες ότι επιλέγεις μόνο τα καλά και εφικτά είναι σαν να αποδέχεσαι ότι μέσα στα κείμενα υπάρχουν και πράγματα τα οποια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΕΦΙΚΤΑ. ομως τα κείμενα ισχυριζόμαστε ότι είναι θεόπνευστα κάτι που υποδηλώνει κάποιου είδους τελειότητας. Αυτόματα η θεία χάρη των συγγραφέων τους τίθεται ύπο αμφισβήτηση.
01/06 14:48  Χίλων
Μόνο ο αναρχισμός αντιτίθεται στην "δικτατορία του προλεταριάτου" και στη επικράτηση ΕΝΟΣ Κεντικού Κόμματος Εξουσίας!

Αυτοδυναμία-Αυτοδιάθεση-Αυτοδιαχείρηση

Ουφ...!
01/06 14:49  Χίλων
Κάτι το οποίο δεν μπορεί να εξηγηθεί με τίποτα, είναι χειρότερο από το ίδιο το ΤΙΠΟΤΑ
01/06 14:49  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Και ναι και όχι Ναστυ. Το πρόβλημα με την Αριστερά δεν έιναι ότι θέλει να επιλέξει πώς θα ζει. Το πρόβλημα είναι ότι απαιτεί (και θεωρεί αυτοννόητο ότι γνωρίζει την αλήθεια) το πώς θα ζήσω ΕΓώ και η πατρίς μου.

Εδώ κολλάει το "όστις ΘέΛΕΙ οπίσω μου ελθεί". Η κομμουνιστική αριστερά, όπως και η φασιστική δεξιά επιβάλει με τροπον ολοκληρωτικόν. Εξ ου και είναι διδυμα αδέλφια.
01/06 14:51  Χίλων
@ Θρασύβουλε
Πολύ σωστό σε βρίσκω εδώ
01/06 14:51  Nastybishop
Πόσο βολικό είναι να επιλέγουμαι μόνον τα "καλά και εφικτά"...
πχ έχω μια γειτόνισσα κουκλαρα, ξάφνου το "Ου μοιχεύσεις" παύει να είναι εφικτό...
01/06 14:51  Χίλων
...άλλωστε είπαμε

"δεξιά και αριστερά ΙΔΙΑ είναι τα αφεντικά"
01/06 14:52  Nastybishop
Αυτό που γράφεις Θρασύβουλε είναι ΣΩΣΤΟ.Ομως ισχύει ΓΙΑ ΟΛΕΣ της ιδεολογίες.
01/06 14:53  Χίλων
Όχι για τις φιλοσοφίες
01/06 14:54  Χίλων
Η ιδεολογία διεφέρει από την φιλοσοφία στο γεγονός ότι η ιδεολογία/θρησκεία "εφευρίσκει" μέσα επιβολής και επικράτησης ένω η φιλοσοφία είναι κάτι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ!
01/06 14:55  Nastybishop
Ιδεολογία = καλούπωμα της σκέψης. Ο ταλιμπανισμός παράγεται αναπόφευκτα. Πχ σάμπως δεν υπάρχουν ταλιμπάν-οικολόγοι που δένονται με αλυσίδες σε γραμμές τρένων, βάζουν σε κίνδυνο την ζωή τους και των άλλων με διάφορες απόπειρες ακραίου ακτιβισμού κτλ. Το ζήτημα του περιβάλλοντος είναι τεράστιο, αλλά δεν λύνεται με ακρότητες και δογματισμούς αλλά από διάλογο.
01/06 14:56  Χίλων
Σου λέει πως πιθανά θα μπορούσε να επιδράσει σε μια ιδεατή κοινωνία αν υπήρχε μια μέση συνισταμένη(χρυσός κανόνας) αλλά δεν προτείνει μέσα επικράτησης-θεσμοθέτησης σε επίπεδο πραγματικής κοινωνίας. Αυτό είναι Πολιτική.
01/06 14:57  Χίλων
εννοώ αυτο το κάνει η πολιτική
01/06 15:00  Χίλων
Ο ταλιμπανισμός είναι πάλι απόρροια της επικράτησης μιας κοινωνικοποιημένης ιδεολογίας και μάλιστα ειδικότερα της θρησκείας. Το πιο σκοτεινό κοινωνικό εργαλείο που έχει δημιουργήσει ο άνθρωπος...όχι το αποτέλεσμα μιας μέσης συνισταμένης φιλοσοφίας
01/06 15:03  Yannis K.
Η "Αριστερα" αποτυγχανει και θα αποτυγχανει παντα διοτι τα οραματα που εχει ειναι ενα πολυ μεγαλυτερο στοιχημα απο τα αντιστοιχα της "Δεξιας".
Η ριζες της "Αριστερας" ειναι μεσα σ'ενα ουμανισμο, το πνευμα της ειναι να βοηθηθουν και οι αδυνατοι και οσοι δεν εχουν προσβαση σε πλουτο.
Αυτο σαν εφαρμογη δεν ειναι ευκολο, στην απολυτη δε εφαρμογη του ειναι απλως αδυνατο. Για τον ιδιο λογο που ειναι αδυνατο να εφαρμοσθει και η ευαγγελικη αρχη που αναφερεις:
προσκρουει πανω στην "Δεξια" αντιληψη που ειναι μεσα μας (εμεις να μαστε καλα και το Αιγαλεω και δε πα να ...) που πηγαζει απο την αισθηση δυναμης και εγωισμου που μας προκαλει η συσσωρευση πλουτου και δευτερον αλλα οχι ελασσων στην πανταχου παρουσα διαφθορα της οποιας νομενκλατουρας.
Οι νικες της "Αριστερας" ειναι μικρες -και δεν ειναι μια ολοκληρωτικη "επικρατηση" -αλλα ειναι αυτο που σε βαθος χρονου μενει. Παραδειγματος χαρη ηταν "Δεξιο" καποτε να δουλευουν οι ανθρωποι 70ωρα, 80ωρα εβδομαδιαιως και "Αριστερο" και αδιανοητο το να ζητας καλυτερες συνθηκες. Η εργασια των ανηλικων, το δημοσιο σχολειο, η ασφαλεια στην εργασια κ.λ.π.
01/06 15:08  Nastybishop
Ο ατομικισμός Γιάννη δεν είναι ιδεολογική εφευρεση του οικονομικού φιλελευθερισμό, αλλά μάλλον συνειδητοποιήση της ανθρώπινης φύσης. Ολοι άνθρωποι ανεξαρτήτως ιδεολογικής προέλευσης κατά βάση κοιτάν το συμφέρον τους και οι ελάχιστοι που δεν τον κάνουν, ο ανθρωπισμός τους δεν είναι προιον κάποιας συγκεκριμένης ιδεολογίας αλλά της γενικότερης κουλτούρας και μόρφωσης τους.
01/06 15:20  Yannis K.
Εχεις δικιο αλλα εν μερει.
Αυτο που απασχολησε εντονα τη μονη θεωρια που εξηγει ολους τους μηχανισμους ειτε φυσικους ειτε κοινωνικους, στο Δαρβινισμο φυσικα αναφερομαι, ειναι πως και υπαρχει σε ολα τα οντα το ενστικτο του αλτρουισμου (ολο λεω να το ανεβασω το σχετικο αρθρο αλλα μ'εχει φαει η λογοτεχνια τρομαρα μου) παρα τον ατομικισμο που ειναι πιο φυσικο να υπαρχει. Πως το ενα συμβιβαζεται με το αλλο. Η εξηγηση ειναι οτι στην βασικη υποσυνειδητη εγγραφη μας μεσω του αλτρουισμου επιτυγχανεται καλυτερα η συνεχεια της ομαδας, της φυλης, του ειδους. Η εγγραφη στα γονιδια μας λεει οτι ειναι πιο αποτελεσματικος ο αλτρουισμος απο τον ατομικισμο. Η διασταση Αριστερας-Δεξιας ειναι η διαφορα αναμεσα σε αυτα τα δυο. Βεβαια εμπεριεχονται πολλες αντιφασεις και στο ενα και στο αλλο, στο να λειτουργει δηλαδη καποιος μονο αλτρουιστικα ή μονο ατομικιστικα, πραγμα που κανει αδυνατο το να δουλεψουν απο μονα τους.
01/06 15:43  Nastybishop
Ναί σε αυτό συμφωνώ η πλήρη επικράτηση του ατομικισμού θα ήταν αυτοκαταστροφική, άρα και εναντίον του ίδιου του ατομικισμού. Στο κοκταιηλ χρειάζεται και μια μικρή δόση αλτρουισμού που εξασφαλίζει την βιωσιμότητα της ομάδας. Παρόλα αυτά ο ατομικισμός ήταν, είναι και -δυστυχώς- θα είναι κυριάρχος.
01/06 15:54  Αli Baba
"Αγάπα το κελί σου, τρώγε το φαΐ σου, διάβαζε πολύ!" Ζαχαριάδης. Άσχετο αλλά δείχνει την νοοτροπία τού τότε αριστερού,που προσωπικά με συγκινεί.Σήμερα μήπως συγκινεί περισσότερο το"αγάντα σύντροφοι μην πέσει η κουτάλα στα χέρια της αντίδρασης"?

01/06 16:00  jerri
Νομίζω ότι "ο αναρχικός τραπεζίτης" είναι καλός για το θέμα μας...
01/06 16:27  vampire
Ζούμε σε μια εποχή που ο ατομισμός έχει ισοπεδώσει τα πάντα.
Τα πρότυπα της σημερινής εποχής είναι ο Βγενόπουλος, ο Κεντέρης η Βίσσυ κλπ.
Ζούμε με την ελπίδα ότι και εμείς μπορούμε να τους μοιάσουμε.
Στις παλιότερες γενιές τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Υπήρχε το Πολυτεχνείο που σήμαινε ότι ακόμα και μια μικρή ομάδα φοιτητών όταν είναι ενωμένη και δρα ομαδικά μπορεί να πετύχει πολλά. Υπήρχε και η φτώχεια που σε ωρίμαζε νωρίτερα και σε έβαζε να σκεφτείς και να αναζητήσεις τις αιτίες που την προκαλούσαν.
Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι που πίστεψαν στα ιδανικά της αριστεράς πάλεψαν για αυτά μέχρι το τέλος χωρίς να έχουν κανένα προσωπικό όφελος και στο τέλος να μένουν μόνοι στη γωνία.
Είδαν κάποιους άλλους που κουνούσαν τα μπλε και πράσινα πλαστικά σημαιάκια να διορίζονται και να καταχράζονται την εξουσία.
Κάποιοι εδώ μέσα βέβαια με πολύ ευκολία αυτόν τον κόσμο τον τοποθετούν στα σκουπίδια.
Τα πράγματα σήμερα βέβαια είναι εντελώς διαφορετικά. Τίποτα δεν είναι πια ξεκάθαρο.
Αριστερά σήμερα για μένα σημαίνει η συνεχής αναζήτηση μέσα σε ένα μεταβαλλόμενο κόσμο για μια καλύτερη και αξιοπρεπής ζωή ενάντια στον ατομισμό και το βόλεμα.
Αριστερά, Πολιτισμός, κοινωνικότητα και Οικολογία για μένα είναι συνώνυμες λέξεις.
Αριστερός για μένα δεν είναι αυτός που λέει μεγάλα λόγια και αναλύει θεωρίες αλλά αυτός που κάνει έστω και κάτι λίγο χωρίς προσωπικό όφελος για την βελτίωση της ζωής όλων μας
01/06 16:57  Nastybishop
Vampire καμμία διάθεση διαφωνάς. Παρόλα αυτά θα ήθελα να αναγνωρίσεις το δικαιώμα του να έχεις κοινωνική συνείδηση και σε άλλους πολιτικούς και ιδεολογικούς χώρος πλην της αριστεράς. Διότι ένα από τα σφάλματα της αριστεράς κατα την γνώμη μου είναι ότι χρήζει τον εαυτό της ώς το μοναδικό υπερασπιστή των κοινωνικών δικαιωμάτων. Με αυτό τον τρόπο όμως, παλινδρομει γύρω από έναν δογματισμό που η ίδια καταδικάζει και διακρίνει στους αντιπάλους της.
01/06 17:24  vampire
Για να γίνω πιο κατανοητός

Εκτιμώ οποιοδήποτε από όποιο πολιτικό η κοινωνικό χώρο να προέρχεται (εκτός κάποιους φασιστικούς σχηματισμούς) που παλεύει για την ιδεολογία του χωρίς να έχει κάποιο προσωπικό όφελος. Φυσικά και η αριστερά αλλά και οποιαδήποτε άλλη ιδεολογία δεν είναι αλάθητη.
01/06 21:48  jiovani!
Υπάρχουν νομίζω δυό λογιών αριστεροί: Αυτοί που είναι αριστεροί λόγω φτώχειας και αυτοί που δεν πιστεύουν ότι το "σύστημα" τους εκφράζει, ακόμη κι αν έχουν λύσει τα βασικά προβλήματα επιβίωσης.
Ξέρω ότι κάμποσοι δεξιοί δεν μπορεί να συμβιβαστούν με την ύπαρξη των δεύτερων, τους θεωρούν ... προδότες της ίδιας τους της τάξης. Κάποιοι άλλοι αριστεροί τους βλέπουν ίσως με καχυποψία, ωστόσο αυτοί υπάρχουν και δε χρωστούν να δώσουν λογαριασμό σε κανένα, αν τα έχουν καλά με τον εαυτό τους. Μπορεί να είναι ανώτεροι δημόσιοι λειτουργοί, στελέχη επιχειρήσεων, έμποροι εύποροι και ελεύθεροι επαγγελματίες, πιό ελεύθεροι απ' όσο μπορεί να τους επιτρέψει ο διπλανός τους. Βλέπουν το σάπιο από τα μέσα και δεν τους ξεγελάει το λούστρο.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
12 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog



Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις