Nastybishop
Κατάργηση των προνομίων των αθλητών: Η περίπτωση του σχολικού αθλητισμού..
745 αναγνώστες
Τετάρτη, 23 Απριλίου 2008
10:59

Η κυβέρνηση προωθεί καινούριο νομοσχέδιο μέσω του οποίου θα καταργηθούν κάποια από τα προνόμια που απολαμβάνουν οι αθλητές που κάνουν πρωταθλητισμό. Μια γεύση του νέου νομοσχεδίου μπορείτε να πάρετε από εδώ:

http://www.sport-fm.gr/article.jsp?id=128326

θα επικεντρωθώ κυρίως στον σχολικό αθλητισμό, από τον οποίον έχω ίδιαν εμπειρία, αλλά και θεωρώ και ιδιαίτερο σημαντικό λόγω της παιδαγωγικής του ιδιότητας.

Ένα από τα πιο σημαντικά προνόμια που απολαμβάνουν οι νεαροί αθλητές είναι η εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια ή η πολύ γενναιόδωρη μοριοδότηση τους. Εκτός του ότι δεν βλέπω προφανή λόγο γιατί ένας αθλητής του μπαντμινγκτον πρέπει να μπει ντε και καλά στην ιατρική ανεϋ εξετάσεων, συν τοις άλλοις τέτοια κίνητρα νοθεύουν εύκολα το όποιο αθλητικό πνεύμα. Κατά συνέπεια η κατάργηση τους με βρίσκει απολύτως σύμφωνο.

Η δική μου εμπειρία προέρχεται από το χώρο του σκάκι. Το τι ευτράπελα έχουμε δει σε σχολικά πρωταθλήματα λόγω αυτών των κινήτρων είναι κάτι το απίστευτο. Όχι βέβαια αναφορικά με το ντόπινγκ (αφου δεν τίθεται τέτοιο θέμα στο σκάκι), αλλά σε άλλου είδους συμπεριφορές όπως στημένα παιχνίδια (ο αδιάφορος παίχτης να κάθεται να χάσει στον τελευταίο γύρο), συμφωνίες κυριών (φέτος θα με αφήσεις εσύ να πάρω το πρωτάθλημα, του χρόνου εγώ), γονείς να τσακώνονται σαν τα κοκκόρια με αντιπάλους, διαιτητές κτλ. Θλιβερά πράγματα. Φαντάζομαι τέτοια πράγματα ή μάλλον ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ θα λαμβάνουν χώρα και σε άλλους χώρους. Και αναρωτιέμαι ποιός είναι ο ρόλος του σχολικού αθλητισμού..μήπως για να μαθαίνει στους νέους νωρίς και έγκαιρα...του τι εστί ζουγκλα;;;;

Σε μια κοινωνία όπου κυριαρχούν τα υλικά κίνητρα και ο ατομισμός σε όλα τα επίπεδα, όπου η κάθε πράξη υποκινείται από το τι έχω να κερδίσω και όχι από τι σημαίνει αυτή για μένα.... δεν ξέρω γιατί θα έπρεπε να μεταφέρουμε αυτές τις νόρμες και στον σχολικό αθλητισμό, που σε τελική ανάλυση εκ φύσεως έχει τα εχέγγυα να αποτελέσει ένα θεσμό -τελευταίο φρούριο απέναντι στον σκληρό ρεαλισμό του αριβισμού  - στηριγμένο αποκλειστικά και μόνο στην αρχή του ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ.

Σχόλια

23/04 11:40  bill carson
Ωραίος
23/04 14:03  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Να ξεκαθαρίσουμε πρώτα- πρώτα ότι, στην Ελλάδα ΔΕΝ υπάρχει Σχολικός(1) Αθλητισμός, ουτε στη συναγωνιστική(2), ούτε στην ανταγωνιστική (3) του μορφή.
Υπάρχουν απλώς "Σχολικά Πρωταθλήματα", τα οποία μόνο λόγο ύπαρξης έχουν τη μοριοδότηση για την οποία γράφεις.
Στα ομαδικά δε αθλήματα... το "έλα να δεις"...
(1) Κάποια ιδιωτικά σχολεία έχουν ομάδες, οι οποίες όμως μετέχουν στα "κανονικά" πρωταθλήματα των Ομοσπονδιών.
(2) Συναγωνιστικός αθλητισμός = αυτό το οποίο λανθασμένα κάποιοι γράφουν "λαϊκός μαζικός". Στην ουσία πρόκειται για αθλητισμό, όπου (στη σχολική ηλικία) συμμετέχουν πέραν της Φ.Α. όσες/οι θέλουν κάτι παραπάνω, αλλά χωρίς προσήλωση - δέσμευση σε πρωταθλητισμό (βλ. 3). Στη Γαλλία αυτό υπάρχει και γίνονται όλο το χρόνο "εσωτερικά πρωταθλήματα" τμήμα με τμήμα, ταξή με τάξη, "θρανίο με θρανίο". Εδώ ΄γίνεται προσπάθεια να καλυφθεί από κάποιους Δημοτικούς Αθλητικούς Οργανισμούς ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ.
(3) Ανταγωνιστικός αθλητισμός = "πρωταθλητισμός" ακόμη και σε χαμηλό επίπεδο. Καλύπτεται στην Ελλάδα από το Σωματειακό αθλητισμό, αλλού με άλλες μορφές (ΗΠΑ από τις Σχολικές Ομάδες, Γαλλία μικτό σύστημα, αλλά πρόκειται για άλλο πράγμα από το 2). Προσοχή ένα Σωματείο μπορεί να έχει "μαζικά" τμηματα υποδομής, αλλά η αποστολή τους είναι να λειτουργούν ως "φυτώρια" = δεν μας κάνεις φύγε... ενώ στο (2) όλα τα παιδιά συμμετέχουν "κάνουν δεν κάνουν".
Αυτά προχείρως και καλές γιορτές !
23/04 14:23  Nastybishop
Καλά δεν έχεις άδικο...δεν υπάρχει σοβαρός σχολικός αθλητισμός, αυτό είναι γεγονός.
Θυμάμαι όταν ήμουν μαθητής, ότι σχηματίζονταν σχολικές ομάδες (ποδοσφαιρο, μπάσκετ, βόλλευ) με εντελώς αδιαφανής τρόπους (ο γυμναστής ας πουμε όριζε κάποιον αρχηγό και αυτός στη συνέχεια έβαζε την κλίκα του στην ομάδα, κάπως έτσι...). Τώρα αυτές οι ομάδες συμμετείχαν σε κάποια σχολικά πρωταθλήματα, που ποιός τα διοργάνωνε και πως δεν γνωρίζω...

Στο σκάκι που είναι ατομικό άθλημα, τα πράγματα ήταν πιο απλά. Το σωματείο της περιοχής σε συνεργασία με το δήμο και τα σχολεία, διοργάνωνε ένα σχολικό πρωτάθλημα με ελεύθερη συμμετοχή. Μέχρι αυτό το σημείο λειτουργούσε καλά (αν και πολύ μοναχική προσπάθεια). Τα προβλήματα ξεκινούσαν σε επόμενα στάδια, όπου έμπαιναν στην μέση οι μοριοδοτήσεις κτλ.
23/04 14:26  Nastybishop
Σε αυτά τα θέματα, Τριαντάφυλλε έχεις πολύ περισσότερα πράγματα από εμένα να πεις.
Εγώ θα περιοριστώ στην αρχική μου θέση, ότι σε νεαρές και αγνές ηλικίες καλό είναι να μην δίνονται "υλιστικού" τύπου κίνητρα για αθλητισμό, διότι διαφθείρουν...
23/04 15:00  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Προφανώς συμφωνώ με τα όσα γράφεις περί "υλικών κινήτρων".
Οι "σχολικές ομάδες" γίνονται αδιαφανώς - παρεϊστικα, όταν δεν έχουν καμμία τύχη. Ειδάλλως είναι οι ομάδες των αντιστοίχων ηλικιών από το Σωματείο της γειτονιάς! Μάλιστα με "μετεγγραφικές συγκέντρωσεις" όλων σε ΕΝΑ σχολείο του Δήμου, αν υπάρχουν πιθανότητες διάκρισης !
23/04 15:58  Nastybishop
"μετεγγραφικές συγκεντρώσεις"...δεν το ήξερα...είδες τι κόλπα σκαρφίζονται..
23/04 17:07  sabrolios
Χαχα, πάντα είχαν πολύ πλάκα οι γονείς στα πανελλήνια πρωταθλήματα σκάκι. Μπορώ επίσης να επιβεβαιώσω τα υπόλοιπα ''ευτράπελα'' που αναφέρονται μιας και εγώ είχα πέσει ''θύμα'' ανάλογων συμπειφορών, βλ. ο αντίπαλος του ανταγωνιστή για το πρωτάθλημα να έρχεται στο τελευταίο γύρο μισή ώρα αργότερα και να σκέφτεται συνολικά κανα τεταρτάκι. Ποτέ γενικά δεν συμπάθησα την σκακιστική κοινότητα μιας και θεωρώ τους περισσότερους εξ'αυτών μονόχνωτους,''ξερόλες'' και ιδιαίτερα αντιπαθητικούς. Ειδικά για το σκάκι τα προβλήματα δεν περιορίζονται μόνο στο αποκλειστικό κίνητρο των νέων για το 50% της πρώτης θέσης(βλ. κάποιοι παίρνουν τα μόρια και δεν ξανασχολούνται ή αποτυγχάνουν και πάλι τα παρατάνε)κάτι που οδηγεί στην έλλειψη νέων ισχυρών σκακιστών αλλά και και στη γενικότερη υποβάθμιση του αθλήματος καθώς ο κόσμος που ασχολείται είναι σε μεγάλο βαθμό ''περιθωριακός'' ενώ οι χώροι των περισσότερων συλλόγων είναι τουλάχιστον αποτρεπτικοί. Για τη μοριοδότηση τώρα σαν λογική δεν είναι εσφαλμένη καθώς οι θυσίες σε χρόνο που χρειάζονται για να πρωταγωνιστήσεις σένα άθλημα είναι μεγάλες και γίνονται εις βάρος αναγκαστικά του διαβάσματος. Όπως λες και εσύ όμως τείνει να γίνει αυτοσκοπός κάτι που δημιουργεί όλα τα προβλήματα που αναφέρεις. Ομολογώ πως δυσκολεύομαι να βρω μια μέση λύση πέρα από τη σωστή διαπαιδαγώγηση από τους γονείς οι οποίοι όμως συνήθως παρουσιάζονται κατώτεροι των περιστάσεων και μόνο άγχος και πίεση για απότελεσμα προσθέτουν στα παιδιά τους.
23/04 17:32  Nastybishop
Sabrolios, δυστυχώς έχεις δίκιο σε αυτά που γράφεις...

Η πιο αντιπαθητική πάντως περίπτωση σε νεανικά πρωταθλήματα σκάκι πρέπει να είναι με διαφορά αυτός ο πατέρας γνωστής πρωταθλήτριας...νομιζω το πιασες για ποιά αναφέρομαι; φρίκη...

23/04 17:46  sabrolios
Κάπου πάει το μυαλό μου..:-).Μιας και μιλάμε για σκάκι εμένα αυτό που με εκνευρίζει περισσότερο απ'όλα μάλλον είναι η ανάλυση μετά την παρτίδα. Το 80% μιλάνε μένα στόμφο λες και είναι επί σειρά παγκόσμιοι πρωταθλητές. Όταν βέβαια σε κάθε θέση που προκύπτει τους αποδεικνύεις πάνω στη σκακιέρα το λάθος των ισχυρισμών τους και η ιστορία αρχίζει να θυμίζει τη πασίγνωστη του Αλιέχιν έχουν πολύ πλάκα οι αντιδράσεις τους. Λίγοι είναι αυτοί που θα κάνεις μαζί τους μια ωραία ανάλυση και δεν θα κομπάζουν σε κάθε θέση. Άυτά + τα προηγούμενα που σου έστειλα μέχουν απομακρύνει από το χώρο και πια μόνο για την ομάδα αγωνίζομαι για τα εθνικά πρωταθλήματα(και αυτό με όχι ιδιαίτερη επιτυχία πλέον μιας και η προπόνηση και το διάβασμα αποτελούν μακρινή ανάμνηση) και με μισή καρδιά πλέον γτ χάνω και το μοναδικό πρωινό που χω ελεύθερο όπως και το μοναδικό βράδυ που χω για να διασκεδάσω λιγο..Τεσπα, το σκάκι έχει να κάνει πολλά βήματα μπροστά για να κερδίσει ένα μεγαλύτερο κοινό..
23/04 18:02  Nastybishop
Είναι σκληρή αλήθεια ότι το ελληνικό σκάκι είναι στα χέρια περιθωριακών...αλλά αλήθεια. Εγώ και για αυτό το λόγο (πέρα της έλλειψης χρόνου) σταμάτησα να παίζω και στο εθνικό πρωτάθλημα. Απλά δεν τους άντεχα. Μιλάμε για αρρωστημένα άτομα, που το μόνο που τους ενδιέφερε στη ζωή τους ήταν να διαβάζουν βαριάντες.

Πλέον παίζω στο Ιντερνετ και έχω και μια πολύ πλούσια βιβλιοθήκη, από όπου όποτε έχω όρεξη, καθαρά ψυχαγωγικά, θα τρέξω καμμιά ωραιά παλιά παρτίδα, θα λύσω κανένα προβληματάκι.

Το προτιμώ χίλιες φορές από το αρρωστημένο αγωνιστικό σκάκι...
23/04 18:05  Nastybishop
Που λες αυτή η "πρωταθλήτρια" είχε την κακή συνήθεια να καρφώνει το βλέμμα της πάνω σου όταν σκέφτεσαι. Είναι πολύ δύσκολο να συγκεντρωθείς όταν κάποιος σε κοιτάει επίμονα από το μισό μέτρο, πολύ ενοχλητικό + τον άξεστο πατέρα της που κάθεται από πάνω σου σαν μπάστακας!

χαχα πάρε άτομα!
23/04 18:12  Nastybishop
Πάντως ασχέτως τα κακώς κείμενα του ελληνικού σκακιού (αν και πιστεύω ότι σε όλα τα αθλήματα έτσι είμαστε: έλλειψη πόρων, υποδομής, μπάχαλο, παραγοντισμός της κακιάς ώρας κτλ.) το σκάκι αυτό καθαυτό είναι πολύ όμορφο. Θέλω μάλιστα να σηκώσω και μερικά σκακιστικά θέματα από αυτό το blog, μόνο που δεν βρίσκω λύση για τα γραφικά. (πχ να σηκώνω φωτό με θέση από παρτίδα κτλ).
23/04 18:18  sabrolios
Xαχα. Τέτοια ''τρικ'' πάμπολα. Προσώπικά την χειρότερη μου εμπειρία την είχα όταν ένας αντίπαλος μου,σε κύπελο ελλάδας νομίζω ήταν, μύριζε τόσο πολύ τσιγαρίλας που δεν μορούσα να κάτσω στη καρέκλα μου. Σκεφτόμουν όρθιος από μια α απόσταση,έπαιζα κ μετά μακριά,χαχα. Όπως εκνευριστηκά να παίζουν τα πιονάκια με τα χέρια,να τρέμουν συνεχώς το πόδι ή να διορθώνουν συνέχεια τα κομμάτια. Το χειρότερο είναι απότι έχω καταλάβει αυτά τους τα μαθαίνουν οι μεγάλοι προπονητές΄. Όπως και τις σκακιστικές τους βάσεις που δεν βασίζονται στη στρατηγική αλλά σε φθηνά τακτικά κόλπα στανοίγματα και γενικά για να διακρίνονται στις μικρές ηλικίες. Βέβαια αργότερα αναγκάζονται να αναθεωρήσουν την όλη οπτικη αν και πλέον είναι δύσκολο.
23/04 18:26  Nastybishop
το χειρότερο δεν είναι να βρωμάει τσιγαρίλας, αλλά προβατίλας! Πως και δεν το έχει σκεφτεί κανένας προπονηταράς αυτό; Να συστήνει στους παίκτες του να κάνουν να αλλάξουν σώβρακο καμμία εβδομάδα, έτσι για να σπάσουν την μύτη (και τα νεύρα) του αντιπάλου!
23/04 21:45  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Μου αρέσουν αυτά τα οποία γράφετε για το σκάκι "με αγριοκοίταζε", "μύριζε...". Να θυμίσω ότι ο γράφων είναι "παράγοντας" (και τ. Πρόεδρος) του Γ.Α.Σ.Χ, Συλλόγου ο οποίος καλλιεργεί και το Σκάκι και ομαδικά αθλήματα. Να σας δω πως θα αντιδρούσατε με κοριτσάκι, το οποίο ζήτησε κλαίγοντας αλλαγή και μου ψέλλισε ότι η αντίπαλος της είπε "μην ανοίγεις τα πόδια και στήνεσαι χαμηλά, γιατί θα σπάσει η παρθενιά σου"...
Υ.Γ. Θα με αφήσετε να "συμμαζευτώ" για να φύγω διακοπές ή όχι ?... Μάλλον θα εξαπολύσω τη γνωστή "αιμοβόρο - Νυχτερίδα - αθλήτρια" εναντίον σας...
23/04 21:51  Nastybishop
Α-Π-Α-Ρ-Α-Δ-Ε-Κ-Τ-0-Σ όποιος το είπε...

Στο βόλλεϋ αυτό Τριαντάφυλλε;;;

Τελικά εμείς του σκακιού μάλλον παραείμαστε ευαίσθητοι...Αν λεγόταν κάτι τέτοιο σε σκακιστικό ματς θα ήταν αφορμή για πολεμική σύρραξη..
23/04 23:00  Αli Baba
Ο μικρός μου γιός συμμετέχει σε πρωταθλήματα. Μέχρι στιγμής δεν έχει αντιμετωπίσει τέτοιες νοοτροπίες! Ίσως είναι νωρίς.
24/04 05:56  Yannis K.
Κριμα, χανω μερικα απο τα αρθρα σου γιατι τα ξευτερια του καπιταλ με το συστημα που εχουνε δεν μπορεις να δεις ολα τα ημερησια αρθρα.
Ευλογησον.
24/04 10:43  Nastybishop
χαχα ναι με αυτόν τον studio444 δεν προλαβαίνουμε να το χαρούμε...με το που σηκώνουμε θέμα, βγάζει καμμιά δεκαριά (πολυγραφότατος γαρ ο άτιμος) και μας πετάει από τη λίστα στο πι και φι!
24/04 11:35  Yannis K.
A, γιναμε φιλαρακια τωρα. Τοσα του σουρνω και πηγε και αντεγραψε και μενα ο αθεοφοβος! M' εστειλε κανονικα.
Τοσο που σκεφτομαι να μετονομασω τη παραγκα μου σε Radio 444.
24/04 13:02  Nastybishop
yanni οφείλω να σου ομολογήσω ότι ήταν δική μου ιδέα!
Μιλάμε η επιτομή του copy paste!
καταπληκτικό!
Μιλάμε για αληθινό σουρρεαλισμό...να κάνεις copy paste αυτόν που σου τα χώνει επειδή κάνεις copy paste..:)
24/04 13:34  Yannis K.
Καλα εισαι και πολυ nasty ε?
Τωρα το καταλαβα απο το διαλογο σας.

Ειπα κι εγω πως του κατεβηκε αυτη η τρομερη ιδεα, πανω που ειχε αρχισει και ψιλοεχανε τη ψυχραιμια του απότι ειδα και σε κατι σχολια λεω πως ανενηψε ετσι?
Ωραιο και στους δυο σας.
24/04 13:41  Nastybishop
χαχα ελπίζω να μην παρεξηγήθηκες! Αν και φοβάμαι ότι του βάλαμε πολύ επικίνδυνη ιδέα...ετοιμάσου να αποκτήσεις αντίλαλο...χαχαχαχα
24/04 13:57  Yannis K.
Οχι, ισα ισα τον εκτιμησα. Κοιτα ανωτεροτητα ειπα ο ανθρωπος! Ενω εγω ...
Αλλα κι αυτο κοπια ιδεας ητανε.
24/04 14:00  Nastybishop
Έχεις δίκιο πάντως για τον studio έχει πάει το copy paste σε εντελώς άλλο επίπεδο! Είναι μοναδικό φαινόμενο! Πλέον η κόπια για αυτόν είναι φετίχ!
24/04 14:13  Yannis K.
Δεν εχει ποικιλια ομως ρε παιδι μου.
Τα ιδια και τα ιδια, λες και κοπιαρει καθε μερα τον εαυτο του. Χρημαγουικ, Χατζηδακης, πρωταθλητης, τα σκορ κ.τλ.
Γιατι δε φτιαχνει ενα σαιτ κανονικο αφου εχει το απωθημενο της αναμεταδοσης, να κονομησει κιολας.
Ξερεις ισως ενα ανθολογιο απο τοσα ωραια που κυκλοφορουνε δεν θα ητανε ασχημη ιδεα, και θα ειχε και νοημα.
Καποια φορα το ειχα σκεφτει να το κανω και στο δικο μου καθως ετσι μπορουν να διατηρηθουν καποια πραγματα που σε αγγιζουν, θα εφτιαχνες ετσι μια φανταστικη συλλογη. Θα φαω το κραξιμο της αρκουδας λεω ομως απο τον στουντιονε και την αλληνε, οχι οτι τωρα δε το τρωω δηλαδη αλλα τουλαχιστο κανω τη πλακα μου.

Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
10 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog



Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις