Nastybishop
Γιαλαντζί Καπιταλιστές.
779 αναγνώστες
Παρασκευή, 2 Ιανουαρίου 2009
14:50

Μέχρι τώρα ξέραμε τους γιαλαντζί αριστερούς ή αλλιώς τους "αριστερούς με δεξιά τσέπη". Δόξα τω θεώ η χώρα μας έχει μπόλικους από δαύτους. Η τακτική τους γνωστή: αριστερά, ισότητα, αναδιανομή αλλά μην τους πεις να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Θα αλλάξουν χρώμα. Τα ΄χουμε πει και παλαιότερα από αυτό το blog...δεν είναι κακό να είσαι αριστερός και να βγάζεις φράγκα. Είπαμε αριστερός είσαι δεν είσαι μαλάκας που είχε πει και ο Σπύρος Παπαδόπουλος κάποτε. Να βγάλεις φράγκα εντάξει δε λέω, αλλά με ρέγουλο έτσι;....διότι αν μου γίνεις βασιλικότερος του βασιλέως, τι να σε κάνω;

Άλλα ας τους αυτούς. Τους ξέρουμε. Αυτούς που δεν ξέραμε, αλλά μάθαμε -να΄ναι καλά η κρίση- είναι οι γιαλαντζί καπιταλιστές ή , κατ'αναλογίαν, οι "δεξιοί με την αριστερή τσέπη". Αυτοί λοιπόν μας είχαν πρήξει τόσο καιρό για τις χαρές του οικονομικού φιλελευθερισμού, για την ελεύθερη αγορά και το ελεύθερο εμπόριο που προάγει την οικονομική ευημερία. Οσο για την κρατική παρέμβαση; Την αντιμετώπιζαν όπως ο διάβολος το λιβάνι. Μακριά και αλάργα...το κράτος καταδυναστεύει την κοινωνία μας έλεγαν, το κράτος όταν παρεμβαίνει δημιουργεί αναποτελεσματικότητες και υποθάλπτει την οικονομική ανάπτυξη. Και δώστου πάλι για την γλυκιά περηφάνια της ατομικής πρωτοβουλίας και υπευθυνότητας.

Εντάξει, συμφωνώ και επαυξάνω....μόνο που ξέρετε κάτι; Ελεύθερη οικονομία δεν σημαίνει μόνο κέρδη, μπονους και stock option, σημαίνει επίσης και ζημιές και χρεωκοπίες. "Higher the risk, higher the return" μας μάθαιναν στο πανεπιστήμιο. Όμως αυτοί άλλο είχαν δέσει στο μυαλό τους, ότι μπορούν να κερδίζουν εσαεί δίχως να νοιάζονται για το ρισκό. Και αν κάτι πάει στραβά; Ε, το κράτος να ΄ναι καλά (δηλ. ο φορολογούμενος) και θα δούμε τι θα κάνουμε....

Τους είδαμε στο εξωτερικό, τους είδαμε και στην Ελλάδα. Μόλις είδαν τα σκούρα, μια χαρά απλώσαν τις χερούκλες τους στο κράτους πατερούλη -που τόσο καιρό αναθεμάτιζαν- να σώσει τα τομάρια τους. Μια χαρά απορρόφησαν τις απανταχού κρατικές στηρίξεις αγγόγυστα. Πάνε και οι ελεύθερες αγορές, πάει και η ατομική πρωτοβουλία, πάνε όλα...

 

Δεξιοί με αριστερή τσέπη....

 

Μάθετε λοιπόν κύριοι τραπεζίτες (και όχι μόνο...) ότι όταν μια επιχείρηση έχει πρόβλημα ρευστότητας, συνέβη επειδή έκανε ασύνετη διαχείρηση του ρίσκου και τώρα η τελευταία ελπίδα είναι να την σώσουν οι μέτοχοι της ,βάζοντας το χέρι βαθιά στην τσέπη τους, ειδάλλως έχετε γειά βρυσούλες....Διότι στην ελεύθερη αγορά ο αναποτελεσματικός σβήνει. Αιώνιος δαρβινικός νόμος της φύσης είναι ο νόμος των αγορών. Δεν τα λέω εγώ αυτά...εσείς τα λέγατε και εσείς τα διδάσκετε στα πανεπιστήμια.

 

Αλλά από ότι φαίνεται όταν λέγατε για ελεύθερη αγορά, κάτι άλλο εννοούσατε: ΝΑΙ στην ελεύθερη αγορά, αλλά μόνο όταν μας συμφέρει!

Σχόλια

02/01 15:14  haros
φιλε ναστυ,σε αυτο που λες,δυσκολα οποιοσδηποτε θα μπορουσε να φερει αντιρρηση,το ιδιο ακριβως ειχε πει και ο βγενο(για δικους του λογους βεβαια)και επεσαν ολοι να τον σταυρωσουν..βεβαια να σου θυμισω οτι η αποφαση για στηριξη και σωσιμο των τραπεζων απο τους κρατικους κορβαναδες,ειναι ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ,ασχετα αν ο εδω τροπος εφαρμογης της (χωρις να υποχρεωθουν οι βασικοι μετοχοι να βαλουν το χερι στην τσεπη)ειναι ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΤΑΤΟΣ και καταφωρο ΣΗΜΑΔΙ διαπλοκης του πολιτικου με το τραπεζικο κατεστημενο..
σαν γενικη αποφαση ομως,δεν την βρισκω λαθος,ασχετα με την <αδικια> που γινεται σε βαρος του φορολογουμενου,γιατι,οπως πανευκολα καταλαβαινεις,αν συνεχιζαν και οι υπολοιπες το βιολι των χρεοκωπιων αλα λημαν,θα γινοταν πληρης καταρρευση,πραγμα που ΚΑΝΕΝΑΝ ΜΑΣ δεν θα συνεφερε..
σκεψου,ας πουμε,στο εδω σκηνικο,μια αντιστοιχη χρεοκωπια αλφα,πειραιως και γιουρομπανκ ΣΥΓΧΡΩΝΩΣ..αντιλαμβανεσαι που θα οδηγουσε ολη την ελληνικη οικονομια??
02/01 15:16  Nastybishop
Συμφώνω μαζί σου δημήτρη μέχρι κεραίας. Τι αποδεικνύεται συνεπώς; Οτι η ελεύθερη αγορά είναι τόσο ουτοπία όσο και η σοσιαλιστική ουτοπία. Στα δύσκολα απέτυχε.
02/01 15:19  Nastybishop
Αν αντί για τον Βγενόπουλο τα είχε πει κάποιος άλλος πιο αμερόληπτος. Ας πούμε ο Ανδρουλάκης ή κάποιος άλλος ...ας πούμε ο Ανδριανόπουλος κανείς δεν θα έλεγε τίποτε.

Στον Βγενό όμως κατελόγισαν κακό κίνητρο (ίσως όχι άδικα). Αφαιρετικά όμως, ξεχνώντας ποιός τα είπε, έχει απόλυτο δίκιο.
02/01 15:21  Usοund
Βουνό το δίκιο του! Α, τα καλά να λέγονται!
02/01 15:22  Nastybishop
Τι σου είναι αυτός ο haros...celebrity κανονικό. Πριν από λίγο ο ρουφιάνος του blog (πάνω δεξιά) έδειχνε 3-4 νοματαίους που διάβαζαν το κείμενο. Γράφει κάτι ο haros τσουπ χτυπάει ένα 14άρι! Ρε τι είναι τούτος! Σε λίγο θα τον κερνάμε όπως κάνουν οι μαγαζάτορες στα μοντέλα για να πιουν κανά ποτάκι στο μαγαζί τους!

:)
02/01 15:24  Usοund
Γιά ξανακοίτα το! Με αδικείς!
02/01 15:24  haros
δεχομαι και σε ειδος,κανενα χαρτακι δηλαδη,δεκα τεμαχια η εμφανιση(αλλα οχι σαπακια παρακαλω..)
02/01 15:25  Usοund
Εγώ, μόνο ρευστό!
02/01 15:26  Nastybishop
usound δεν θέλω να σε στεναχωρήσω αλλά απλά το έστειλες στο 15...δηλαδή προστέθηκες εσύ!

Για να σοβαρευτούμε. Πιστεύω ότι όλα αυτά θα οδηγήσουν και σε σημαντικές ιδεολογικές αλλαγές. Τουλάχιστον στο χώρο της οικονομικής επιστήμης, τα νεοκλασσικά οικονομικά δέχτηκαν πολυ σοβαρό πλήγμα.
02/01 15:28  Usοund
Καλάααααααα, φεύγω! Ξανακοίτα το σε 5 λεπτά.
02/01 15:30  Nastybishop
Είχα παεί πρις δυο χρόνια σε ένα σεμινάριο όπου ένας μαρξιστής (μάλλον) οικονομολόγος παρουσίαζε ένα μοντέλο του όπου μίλαγε για εθνικοποιήσεις κτλ. Στο κοινό (επιστημονικό ως επι το πλείστον) έβλεπες μια θυμηδία...Κάποια στιγμή του πέταξε κάποιος κάτι ειρωνικό του τύπου "Να το δείξεις στον Τσάβες...χαρές που θα κάνει!"

Αναρωτιέμα η ίδια παρουσίαση τι αντίκτυπο θα είχε σήμερα όπου είδαμε αμερικανούς να κρατικοποιούν όχι τον τσάβες...


Με όλα αυτά βέβαια δεν θέλω να πω ότι πρέπει να γίνουμε ανατολικό μπλοκ, προς θεού...ούτε είμαι μαρξιστής καν...Απλά τα νεοκλασσικά οικονομικά (τα φιλελευθερα δηλαδή) δέχτηκαν ισχυρό πλήγμα. Πως να το κάνουμε..είναι μια αλήθεια αυτό. Και είμαι σίγουρος ότι θα επακολουθήσουν ιδεολογικές αλλαγές.
02/01 15:34  haros
συμφωνω,βεβαια πριν μεταφερθουν οι αλλαγες στον ακαδημαικο χωρο,(σε αυτα που διδασκονται και στην θεωρια)θα πρεπει να δουμε και που θα οδηγηθουν πρακτικα τα πραγματα..μετα δηλαδη απο το μεγαλο <ντου> που τωρα γινεται,οταν ομαλοποιηθει καπως το σκηνικο,ποιο μοντελο θα προωθηθει..το σιγουρο παντως ειναι οτι την λεξη<μοχλευση κεφαλαιων> θα κανουμε πολλα χρονια για να την ξανακουσουμε..
αυτο δεν σημαινει οτι θα αποφυγουμε νεες φουσκες..εχω αρχισει να σχηματιζω αποψη για την επομενη μεγαλη φουσκα(που θα υπαρξει,καθως το ενστικτο της κερδοσκοπιας ειναι βαθια ριζωμενο στον συγχρονο ανθρωπο και δεν ξεριζωνεται)και θα ακουει στο ονομα,οταν αυτα εισηχθουν στα χρηματιστηρια,καποια μαλιστα ειναι ηδη εισηγμενα(ονομα και μη χωριο)..καποια στιγμη θα γραψω αρθρο για αυτα..
02/01 15:36  haros
να χεσω τον κωδικα που εχει το καπιταλ στα σχολια μεσα,μου καταστρεφει το σχολιο..<ντιστρες φανς> ειχα γραψει στα αγγλικα και δεν το πηρε...
02/01 15:38  Nastybishop
Τελικά αυτός ο Λαυρεντιάδης πρέπει να είναι πολύ μεγάλη γάτα...
02/01 15:41  haros
φιλε,παρολο που δεν τον εχω αγγιξει ποτε,ειναι γατα και το απεδειξε..βεβαια δεν ειναι ο μονος που μαζευει χρημα για να μαζεψει πτωματα,ολα τα καλα παιδια το κανουν,ηδη ακουγονται ηχηρα ονοματα,κατσε να δεις οταν τα βαλουν μεσα στο χαα(μαλλον απο την πλαινη πορτα) τι εχει να γινει...
02/01 15:52  Nastybishop
Βρε εδώ μαζεύω εγώ λεφτά για να μαζέψω πτώματα (έχω μήνες να ρίξω λεφτά στο χαα, μόνο μουαγιέν με χαρτιά κάνω, πούλησα και κάτι ασχήμιες που είχα πάρει να πάρω άλλα κτλ.) και δεν θα το κάνουν αυτοί; Όλα τα κοράκια τρίβουν τα χέρια τους. Θα ασελγήσουν σε πτώματα..παγκοσμίως βέβαια, όχι μόνο εδώ.
02/01 16:03  Nastybishop
Νομίζω οτι γενικά μιλώντας οι ιδεολογίες είναι από τις μεγαλύτερες μούφες που έχει εφεύρει το ανθρώπινο μυαλό. Στην πράξη όλα τα κυβερνά η αναγκαιότητα. Οι κοινωνίες ξηλώνουν και αλλάζουν θεσμούς και κανόνες με βάση ποιές είναι οι εκάστοτε ανάγκες τους. That's all. Η ιδεολογία απλά χρησιμεύει κυριώς για έλεγχο της κοινής γνώμης μέσω συνθημάτων και ρητορικών.

Εμείς σαν νοήμονα όντα το μόνο που χρειαζόμαστε είναι κάποιες βασικές ανθρωπιστικές αρχές...να σεβόμαστε και να πονάμε τον συνάνθρωπο μας λόγου χάρη. Τίποτε άλλο. Όλοι οι υπόλοιποι -ισμοί είναι για τα κοροϊδα.
02/01 16:07  zeuspower
Δεν υπαρχει περιπτωση να αφησουν (ευκολα ) το συστημα να σβησει ουτε οι απο εκει ουτε οι απο εδω !
δες το blog μου :

http://zeuspower.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=15502&blid=213
02/01 17:12  freeagle
Υπάρχει μόνο ένα βιβλίο για οικονομικά που δεν κρατάω στην βιβλιοθήκη μου ... ένα μικρό κοκκινόμαυρο, σαν τα χρώματα του αναρχισμού ... το μικρό αυτό βιβλίο έχει την ευτυχία να βρίσκετε μεταξύ πολύ λίγων βιβλίων που είναι μόνιμοι κάτοικοι του κομοδίνου μου ...

Είναι το προτελευταίο βιβλίο, αν δεν απατώμαι, του Galbraith, Τα οικονομικά της αθώας απάτης (The Economics of Innocent Fraud,) το οποίο έγραψε το 2004 σε ηλικία 94 χρονών ... δυο χρόνια το ‘χω αυτό το βιβλίο και το έχω ρουφήξει κυριολεκτικά ... θα ‘θελα κάποια στιγμή να ανεβάσω αποσπάσματα στο μπλόγκ μου ... αλλά βαριέμαι να πληκτρολογώ (... και δεν υπάρχει τίποτε έτοιμο στο ίντερνετ) ...

Εκεί αναλύεται όλη η τρέλα που ζούμε τους τελευταίους 18 μήνες ...


Ο Galbraith πέθανε το 2006 ...
02/01 20:11  haros
(ασχετο) ναστυ,ισως καποια στιγμη θα επρεπε να γραψεις ενα αρθρο <συγκριτικο ελπε-μοη> ,θα ειχε ενδιαφερον..
02/01 20:13  Nastybishop
Ναι όντως θα είχε ενδιαφέρον να κάνουμε μια σοβαρή συζήτηση πάνω στον κλάδο. Οι μερισματικές αποδόσεις του κλάδου είναι πολύ υψηλές, ενώ μέχρι τώρα οι κερδοφορίες αλώβητες. Δεν λέω να επενδύσει κανείς ντε και καλά σε διυλιστήρια αλλά πιστεύω ότι προτού τα απορρίψει καλό είναι να τα μελετήσει προσεχτικά.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
18 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog



Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις