Nastybishop
Αναρχικός τραπεζίτης;
1291 αναγνώστες
Πέμπτη, 11 Δεκεμβρίου 2008
20:02

 

Γράφω με αφορμή ένα ενδιαφέρον θέμα που ανοίχτηκε στο φόρουμ, το οποίο κατά βάση αφορούσε τον θεωρητικό αναρχισμό, αλλά στην ουσία η συζήτηση (το σοβαρό κομμάτι της δηλαδή) πραγματεύτηκε το ερώτημα, του τι συνιστά έναν αγνό ιδεολόγο. Κάποιοι φίλοι άσκησαν κριτική στον συντάκτη, αναρωτώμενοι πως είναι δυνατόν ένας τραπεζουπάλληλος (το επάγγελμα του συντάκτη) να είναι αναρχικός. Μάλλον δεν έχουν διαβάσει τον αναρχικό τραπεζίτη του Φ.Πεσσόα!

 

Το πρόβλημα της διάστασης ιδεολογίας και πράξης δεν είναι κάτι καινούριο. Είναι μια κριτική ή και δίλημμα αν θέλετε, που συχνά αντιμετωπίζουν όσοι ενστερνίζονται ιδεολογίες διαφορετικές της επικρατούσας. Από την μια η ιδεολόγια τους, από την άλλη οι περιορισμοί και οι πραγματικές ανάγκες της καθημερινότητας. Αναπόφευκτα δεν δημιουργείται μια διάσταση λόγων και πράξεων;

 

Θα κάνω δύο πράγματα εδώ. Συνοπτικά θα σας παρουσιάσω μια ενδιαφέρουσα άποψη ενός αμερικάνου διανοούμενου πάνω στο θέμα, ονόματι Lester Thurow, και ύστερα την μικρή διαφωνία μου ή τροποποιήση αν θέλετε της θέσης του.

Γράφει λοιπόν Thurow σε ένα δοκίμιο του:

"Individual preferences can be seperated into those that concern the ideal rules of the game (capitalism, communism etc.) and the best distribution of economic prizes and those that concern the maximization of personal utility in the current economic game."

και λίγο πιο κάτω

"There is nothing self-contradictory, for example, in seeking to become extremely wealthy and powerful in our current economic game yet believing that a better economic game would be one where there were no extremely wealthy prizes to be had"

Συνεπώς τίποτα δεν εμποδίζει τα άτομα να έχουν τόσο ατομικές προτιμήσεις (private-personal preferences) και ταυτόχρονα κοινωνικές προτιμήσεις (individual-societal preferences). H για να το πω εγώ πιο απλά: μπορεί κάποιος να πιστεύει ότι στο σκάκι ο αξιωματικός λόγου χάρη (bishop ) δεν θα έπρεπε να κινείται διαγώνια, αυτή όμως η πεποίθηση του δεν σημαίνει ότι πρέπει να κάτσει να χάσει κιόλας παίζοντας με τους σημερινούς κανόνες (οι ..bishops κινούνται μόνο διαγώνια).

 

Τι δεν μου αρέσει...Δεν μου αρέσει, ότι η παραπάνω συλλογιστική μπορεί εύκολα να αποτελέσει το απόλυτο άλλοθι του ιδεολόγου υποκριτή. Συμφωνώ λοιπόν με τον Thurow που μας λέει ότι ο ιδεολόγος δεν πρέπει ντε και καλά να είναι πρόβατο επί σφαγή (να γυρίζει και το άλλο μάγουλο ας πούμε ένας χριστιανός), αλλά από την άλλη όμως το δικό μου κριτήριο, για να μπορώ να ξεχωρίσω την ήρα από το σιτάρι, είναι να φέρουν οι πράξεις του το ιδεολογικό τους αποτύπωμα. Δηλαδή να μπορώ εγώ μέσα σε μια σειρά ατόμων να τον διακρίνω, να πω "πιστεύει στον κομμουνισμό" ή "είναι χριστιανός" ή οτιδήποτε, προτού εκείνος μου το δηλώσει.

Σχόλια

11/12 20:20  haros
nasty,αυτη ειναι μια κουβεντα που εχει ξαναγινει αρκετες φορες,αλλα πειστικες απαντησεις δεν εχω παρει.ισχυριζομαι πχ οτι υπαρχει αυταποδεικτη αντιφαση στο να δηλωνει κανεις αριστερος και ταυτοχρονα να ασχολειται με την πιο αγρια μορφη καπιταλισμου και κερδοσκοπιας,το χρηματιστηριο.προσεξε,δεν λεω να μην δουλεψει σε μια πολυεθνικη η να μην ασκησει το επαγγελμα του με τους ορους του συστηματος,μιλω για την κατεπιλογην και παραλληλη ενασχοληση με τον ΝΑΟ..δηλαδη,για να χω καλο ερωτημα,αν η εταιρεια στην οποια εχει μετοχες πλακωσει τις απολυσεις,για λογους εξοικονομησης κοστους,ο κουμμουνιστης -επενδυτης θα την τιμωρησει πουλωντας τις μετοχες του?? η υπαρχει λιστα με εταιρειες <κουμμουνιστικα ορθες>?? τελος παντων,πραγματα που αναρωτιεμαι καμμια φορα...
11/12 20:23  Nastybishop
haros, η θέση σου είναι πολύ σεβαστή. Ο Thurow λέει κάτι διαφορετικό. Μπορείς να μην γουστάρεις το παιχνίδι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα παίξεις να το κερδίσεις.

Εγώ διαφωνώ και με τους δύο σας.

Απλά ψάχνω ένα στίγμα, ένα ιδεολογικό στίγμα. Κάτι ρε παιδί μου που να δείχνει ότι πιστεύεις εκείνο ή το δείνα.
11/12 20:23  Manta ray
"...in seeking to become extremely wealthy and powerful..."

Το λάθος του Thurow εντοπίζεται κατά τη γνώμη μου στη λέξη "extremely". Μια ιδεολογία που συνεπάγεται εφαρμογή κάποιων αρχών στην πράξη, όπως ο αναρχισμός ή, αν προτιμά κάποιος, ο σοσιαλισμός ή ο χριστιανισμός, μπορεί να επιτρέπει την κίνηση μέσα στο πλαίσιο που θέτει μια αντίθετη και κυρίαρχη ιδεολογία, αλλά ποτέ την ανάδειξη σε πρωτεργάτη ή στυλοβάτη αυτού. Ο υπερβολικός πλουτισμός άλλωστε είναι σχεδόν αδύνατον να προέλθει από οτιδήποτε άλλο εκτός από την συνεχή και εκτεταμένη εκμετάλλευση των μέσων παραγωγής και όσων υπενοικιάζουν εκεί την εργασία τους (σύγχρονοι δουλοπάροικοι).
11/12 20:24  Bluesman
παντως υπαρχουν εταιρειες με μετοχο τουλαχιστον το ΚΚΕ...
11/12 20:24  haros
οσο για τους χριστιανους,καλα εδω γελαμε.βεβαια,να πουμε οτι σε ολους η ταυτοτητα γραφει<χριστιανος ορθοδοξος>,γιατι ετσι βαφτιστηκαμε,ετσι μαθαμε και ετσι μεγαλωσαμε.οσοι ομως κανουν συνειδητα σημαια την θρησκεια στην ζωη τους(επο επιλογη και μονο),μαλλον δεν εχουν καταλαβει τις απαιτησεις αυτου που πρεσβευουν,η απλως βαφτιζουν το κρεας ψαρι,αν βρουν τα δυσκολα..
11/12 20:26  Nastybishop
Εχω ένα φίλο που έχει μια μικρή επιχείρηση. Ψηφίζει ΚΚΕ. Επίσης μένει Βριλήσσια, έχει σπιταρώνα, καλό αυτοκίνητο κτλ.

Του την λέω όλη την ώρα χεχεχχε!

- Τι μισθούς δίνεις ρε συ στους υπαλλήλους;
- Εεεεε...εκεί μωρέ στα 700 ευρώ...
- Γιατί τόσα;
- Τόσο είναι ο μισθός της αγοράς.


Είναι πολύ καλό παιδί. Απλά δεν είναι κομμουνιστής και δεν λέει να το κατάλαβει ο άτιμος!

11/12 20:27  Bluesman
το οπου φτωχος κι η μοιρα του δεν το ειχε ακουσει ο κοστολανι...
11/12 20:28  Nastybishop
Μanta, συμφωνώ μαζί σου. Θεωρεί ότι απαξ και η κοινωνία σε έχει ρίξει σε ένα παιχνίδι. Οφείλεις απέναντι στον εαυτό σου να το κερδίσεις. Ασχέτως αν το παιχνίδι αυτό δεν το γουστάρεις.

11/12 20:28  Nastybishop
Α καλά αν περιμένουν οι φτωχοί να γίνουν πλούσιοι από το χαα, κούνια που τους κούναγε.
11/12 20:29  Nastybishop
Αν και η λογική του μαρίνη, είναι αυτή ακριβώς που εκθετει και ο Πεσσόα στο βιβλιαράκι του ο Αναρχικός Τραπεζίτης. Να το διαβάσετε, έχει φάση.
11/12 20:31  Nastybishop
Είναι και η λογική σπάρτη. Πάμπλουτος όπως λέει τουλάχιστον, τελευταία το έχει ρίξει στην αριστερά. Οι πρώτες παράγραφοι του τελευταίου άρθρου του είναι εμπνευσμένες από τον Ενγκελς, "Η ιστορία της οικογένειας, του κράτους και της ιδιοκτησίας"
11/12 20:31  Nastybishop
Φοβερό βιβλίο. Ξεσκεπάζει την μονογαμία.
11/12 20:33  Nastybishop
Μαρινη διάβασε Πεσσόα...άκου μου που σου λέω. Θα εκσπερματώσεις από την χαρά σου με τον τύπο.
11/12 20:34  Nastybishop
ελευθεριακός-καταστασιακός;;; Τι είναι τούτο πάλι;
11/12 20:34  Nastybishop
Θα ρωτήσω τον Usound να μου πει. Ξέρει αυτός από αυτά :)
11/12 20:36  haros
το γαμησατε παλι..τρια πουλακια καθονταν και πλεκανε πουλοβερ..και ο βγενο λαικος αγωνιστης κατα του κατεστημενου..ουχαχαχα
11/12 20:38  Nastybishop
Στα αρχαία χρόνια η μονογαμία καταρχάς δεν ήταν αμφίδρομη. Ηταν μονοπλευρη. Μόνο η γυναίκα έπρεπε να ήταν μονογαμική, όχι ο άντρας. Και αυτό για λόγους κληρονομικού δικαίου που λέει και ο σπάρτης (που το έκλεψε από τον Ενγκελς). Στη συνέχεια δυστυχώς, λόγω του χριστιανισμού ίσως, επεκτάθηκε στο δικό μας φύλο. Αλλά εκτραπήκαμε του θέματος.
11/12 20:43  Nastybishop
Ο Χριστός ήταν Εσσαίος. Ζούσαν σε κοινόβια και ήταν μορφή κοινοβιακού αναρχισμού της εποχής.

Και παρεμπιπτόντως, η πορνεία δημιουργήθηκε ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ με την μονογαμία για όποιον πιάνει το σαφές.


Αυτά, επιστρέφουμε στο προκείμενο.
11/12 20:45  haros
μαρινη,το γαμησες και ψοφησε,αστο..εδω θελω να πω κατι εδω και οχι εκει που πρεπει,για να μην φανει οτι κανω αβαντα,ξερω ομως οτι θα το διαβασουν αυτοι στους οποιους απευθυνομαι..
οταν κανουμε διαλογο στο μπλογκ ενος δημοσιου προσωπου και δη πολιτικου ,ασχετα αν διαφωνουμε μεχρι θανατου με αυτα που γραφει,πρεπει να εκφραζομαστε κοσμια και χωρις χαρακτηρισμους.ειναι αλλο η διαφωνια και αλλο ο προπηλακισμος. ο λογος ειναι απλος.αν εγω βρισω καποιον στα μπλογκς,αυτος μπορει να με βρισει επισης,οποτε ολα καλα.ο πολιτικος ομως,ΔΕΝ μπορει να μας βρισει,ουτε να μας προπηλακισει,επομενως κακως το κανουμε εμεις,εκ του ασφαλους..αυτα.
11/12 20:47  Manta ray
Εντάξει... Προτείνω:

- "Η κοινωνία του θεάματος", Guy Debord

- "Περί Μορφής", Asger Jorn, και κυρίως

- "Η επανάσταση της καθημερινής ζωής", Raoul Vaneigem (το αντι-ευαγγέλιο των καταστασιακών).

Ενδεικτικό απόσπασμα: "Η εξέγερση θα πρέπει τώρα να καταστρέψει μέσα στην πραχτική της αναζήτησης του κόσμου της, τη θεαματική δυνατότητα - υπόσχεση της ελευθερίας που αναπτύσσει στο βάθος της η ψευτοεπικοινωνιακή γλώσσα - εμπόρευμα".

Ελπίζω να βοηθάει.
11/12 20:49  Nastybishop
Δεν μπορώ ότι με βοήθησε να καταλάβω τι ακριβώς είναι οι καταστασιακοί.
11/12 20:52  haros
α ρε ναστυ,τιποτα πια δεν ξερεις..οποιος την επεφτε μικρος και πηδαγε αβερτα κουβερτα γκομενες που μολις τις ειχε παρατησει ο δικος τους,εκμεταλλευοταν δηλαδη <καταστασεις>,ονομαζοταν <καταστασιακος>...
11/12 20:54  Nastybishop
thx χάρος, το πιασα!
11/12 20:55  Manta ray
Είναι αναρχικοί που δεν αναγνωρίζουν παρά την υποκειμενικότητα του ατόμου, φίλε Nasty. Υπάρχει μακρινή σχέση με την (παλαιότερη) θεωρία των Νίτσε, Στίρνερ, Νετσάγεφ, μόνο που δίνεται πολύ μεγαλύτερη σημασία στα ΣΥΜΒΟΛΑ (ως υποκείμενα των εξουσιαστικών σχέσεων στην κοινωνία), εξ ου και εκφράστηκε κυρίως μέσω διαφόρων μορφών τέχνης όπως η ποίηση, η ζωγραφική κλπ. Η ανατροπη της εξουσίας μπορεί να προέλθει όταν αρχίσουμε να γκρεμίζουμε τα εξουσιαστικά σύμβολα - στερεότυπα - εικόνες, με μια λέξη το ΘΕΑΜΑ.
11/12 20:55  haros
μαρινη,διαβασε <νιτρο>
11/12 20:58  Nastybishop
Ναι ενδιαφέρον. Φαντάζομαι και όλες τις επιπλέον αξίες που τοποθετει ο σύχρονος πολιτισμός στα εμπορεύματα πέραν της αξίας χρήσεως. Πχ. το social status που σημαίνει η κατοχή μιας Πόρσε. Μια πόρσε είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο. Τελεία. Σωστά;
11/12 21:05  haros
ασε με μωρε με τα ταγαρια...αν δεν εχουν τακουνακι και μινακι και χτενισματακι,δεν λεει...
11/12 21:05  albatrus
-οταν ασχολουμαν με το εμποριο
την εποχή που ο εμπορουπάλληλος επαιρνε 1500 δρχ το μηνα εγω τους πλήρωνα 100,000 δρχ.και ηταν και δεξιοι οι περισσότερες.ΟΥΤΕ συνδρομή στο κκε δε δίνανε οταν τις πλήρωνα.
-τι έκανα.αφαιρούσα το κεφαλαιο και τα έξοδα και το καθαρό κέρδος το μοίραζα με το προσωπικο.
οι συνέδελφοί μου μόλις το πήρανε χαμπάρι ειχα μαγαζι στην αθηνάς μονο που δε με δείρανε.
τους χαλάς μου λέγανε.εσυ βαζεις το κεφάλι σου στο ντροβά-φυλλο επιταγης κατω απο ενάμιση εκατομύριο δεν έκοβα εκείνη την εποχή.εκοβα επιταγές στις 15 και τέλους του μηνα.ερχονταν ο διευθυντής απο το 102 αγοράς και μου έλεγε.κυριε albatrus τις επιταγές σαςν μαρουλόφυλλα τις κωβεις.πρόσεχε.
κι εγω τοπυ έλεγα υπογραφω πάντα καλυμένες.
οταν ηταν οι αγώνες ενάντια στο ΦΠΑ ειχα δηλώσει οτι αν περάσει το ΦΠΑ εγω το κλείνω.και το έκλεισα.
θυμάμαι οτι εκείνη την εποχή ο βαρδινογιάννης ειχε δηλώσει 150.000δρχ εισόδημα. κι εμένα με ζητούσε η εφορία να πληρώσω 175.000 δρχ.
πάω και τους λέω αν εγω ειμαι πιο πλούσιος απο τον βαρδινογιάννη να τα πληρώσω.αλλα αν δεν πληρώσει κι αυτός 175.000 θα πάρετε απο μένα τα @ μου.
τελικα τα πλήρωσα και με πρόστιμο αφου τους παίδεψα λιγάκι.
-
11/12 21:11  albatrus
η μεγάλη φάση ηταν οταν ημουν μονος.
οταν εβγαινα για ριζοσπάστη και η γυναίκα μου αργούσε να έρθει εγω
μεσα στην ώρα αιχμής κατέβαζα τα ρολά και εβγαινα με το ριζο στη μασχάλη σε ολο το τρίγωνο αθηνάς ερμου αιολου.
ακο μα και οι δεξιοι των πέρνανε εκτιμώντας οτι αυτο που έκανα το πίστευα.βλέπανε τα ρολα κατεβασμένα και με λέγανε ρε τρελέ
γιατι δε πας στο κλείσιμο!
ή πρίν ανοίξει η αγορά;
-
11/12 21:12  haros
μαρινη,σημερα παρακαπνισες μπαφους και γραφεις μαλακιες,στις πουτανες για να τα δωσεις πρεπει να τα εχεις...κοφτο τωρα,γιατι η πλακα παραγινε και το καναμε το θεμα του ναστυ μανταρα..
11/12 21:14  albatrus
μαρίνη τι γράφεις;
πιωμένος εισαι;
11/12 21:14  Manta ray
Το παράδειγμα με την Πόρσε είναι ακριβώς αυτό που έπρεπε.

Δεν ξέρω αν κατανοώ το ΘΕΙΟ, και από τι ακριβώς εκπλήσσεται, πιο εύκολος μου φαίνεται ο Debord...
11/12 21:17  albatrus
η πιο μεγάλη φαση ηταν με τους δικαστές οταν με πηγαινανε στη δίκη για διακίνηση.δε ξέρανε τι αν με κάνουνε!
δε μπορούσαν να με προσαψουν την κατηγορία του εφημεριδοπώλη!
οτι τους τρωω το ψωμί!
-τωρα που τα σκέυτομαι, ναι ηταν ωρές εποχές!
11/12 21:18  Nastybishop
Manta είχα διαβάσει εντελώς φευγαλέα για κάποιον γάλλο φιλόσοφο που ταξινομήσει τέσσερις αξίες του εμπορεύματος.

α) Η πρώτη είναι η αξία χρήσης. Πχ η πόρσε είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο

β) Η δεύτερη είναι η ανταλλακτική αξία. Μια πόρσε πχ αξίζει όσο μισο διαμέρισμα.

γ) Η τρίτη είναι η συμβολική. Πχ το πρώτο μου αυτοκίνητο.

δ) Η τέταρτη έχει να κάνει με το social status. Έχω Πόρσε σημαίνει είμαι επιτυχημένος.
11/12 21:20  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Να καταχρασθώ του οίκου σου και να μεταφέρω απόσπασμα από σχετικό άρθρο μου "φωτιά" από την "Αυγή της Κυριακής" 10 Οκτωβρίου 1999 ?
11/12 21:59  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Η Σοφοκλέους από το Α έως το Ω
Χρηστική εγκυκλοπαίδεια σε συνέχειες ολοκληρούμενη με γραπτή εξέταση "Είσθε Παίκτης ή Πελάτης στη Σοφοκλέους ?"
Ερμής Αγοραίος

1. Ο γράφων ήτο ακόμη <τότε> μέλος - "στέλεχος" του ΣΥΝ.
2. Η πρωτοβουλία της <τότε> Διεύθυνσης της "Αυγής" να αναθέσει ΕΝ ΛΕΥΚΩ και άνευ ΟΥΔΕΝΟΣ "προληπτικού ελέγχου" των χειρογράφων εις γνώστη του χώρου μεν, γνωστού "απροβλέπτου" δε, προκάλεσε κατάπληξη και εις εμένα τον ίδιο. ΤΗΡΗΘΗΚΕ !
3. Μεταφέρω απόσπασμα από το 2ο Άρθρο (Ζ-Κ). Άλλα αποσπάσματα έχω μεταφέρει εις μίτον μου εις το φόρουμ.

<Θάλασσα (τους θαλασσινούς μην τους θαλασσοδέρνεις)
Εις την κινηματογραφική ταινία "Μπανάνες" ο Γούντι Άλεν δικάζεται ως υπεύθυνος τρομοκρατικής οργάνωσης. Ερωτά λοπόν τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου εάν εις το Σώμα των Ενόρκων υπάρχει τουλάχιστον ένας ομοφυλόφιλος. Ο γράφων ερωτά εάν εις την Επιτροπή Οικονομίας του ΣΥΝ... υπάρχει ένα τουλάχιστον μέλος το οποίο έχει διαβεί την πύλη της Σοφοκλέους ? Έστω και της ταβέρνας "Ο Σοφοκλής" στα Κάτω Πετράλωνα"... Η εισήγηση της Επιτροπής προκάλεσε ευθυμία, απαραίτητη σε περίοδο πρώσης. Ειδικώς το εδάφιο περί φορολόγησης των θεσμικών επενδυτών με 20% επί των κερδών υπεραξίας νεοεισηγμένων εταιριών (*). Θύμισε ηρωϊκές στιγμές, καθώς και το σχετικό ανέκδοτο της μητέρας του Μπρέζνιεφ καλαίουσας, το οποίο κατέληγε : 'Δεν φοβάσαι παιδάκι μου, ότι θα έρθουν οι κομμουνιστές και θα μας τα πάρουν όλα? ".

(*) ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 99 ! Τούτο μόνο ουσιαστικώς ψέλιζαν...
ΕΡΩΤΗΜΑ 1 (σημερινό) : Οφείλουν όσοι επιδιώκουν την ανατροπή του "Συστήματος" ναγνωρίζουν τουλάχιστον τη λειτουργία του ?
(συνεχίζεται)
11/12 22:18  Nastybishop
Το θέμα είναι ότι αν αναγνωρίζουν την λειτουργία του, τότε αποκλείεται να το ανατρέψουν.

Επιπλέον όσο ποιό μέσα μπαίνεις μέσα σε ένα σύστημα τόσο πιο εύκολο να αλλοιωθούν και οι ιδεολογικές σου καταβολές. Πχ. αν έχεις πολλές μετοχές μιας εισηγμένης η οποιά κάνει downsizing (απαραίτητο για την κερδοφορία της, ας πούμε...), τι κάνεις; χαίρεσαι ή λυπάσαι;

Αλλά τέτοια διλήμματα παρουσιάζονται πολλά στη ζωή μας. Πέρα από ιδεολογίες και βαρύγδουπες συζητήσεις.

Πόσες και πόσες φορες ΟΛΟΙ ΜΑΣ, αγοράζουμε φθηνά προιοντα που φτιάχνονται σε Κίνα, Ταιβαν κοκ παρόλο που γνωρίζουμε πολύ καλά ότι είναι φθηνά λόγω των εξευτελιστικών μισθών;
11/12 22:20  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
<Ί>λεως (ζαβαρακατρανέμια δις... ίλεως)
... "Λαϊκός καπιταλισμός". Υπαρκτό όραμα ή ουτοπία ?... Ερώτημα πρώτο : Υπ΄ςρ ποίων και εναντίων ποίων ? Προσφάτως η γαλλική εταιρία ελαστικών Μισελέν ανεκοίνωσε αύξηση κερδών (σημαντική) και ταυτόχρονη μείωση θέσεων εργασίας (δραματική). Πανικός εις τη συμμαχική κυβέρνηση σοσιαλιστών - κομμουνιστών και άλλων δημοκρατικών δυνάμεων. Τις ευρύπρωκτος προεκάλεσε την ως άνω ενέργεια ? Μα, τα αμερικανικά κεφάλαια διαχείρισης συνταξιοδοτικών, ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ (!) Ταμείων. Το αυτό συμβαίνει και εις τας Ευρωπαϊκάς επιχειρήσεις, όπου οι εργαζόμενοι έχουν λάβει δωρεάν (ή σχεδόν) μετοχές, παραλλήλως με τα τα παραδοσιακά συνδικάτα με τα οποία έχουν εμπλέξει τους μηρούς τους. Φοβούνται τα συνδικάτα, ότι οι συνταξιούχοι ή οι βαίνοντες προς συνταξιοδότηση θα το "παίζουν' μάλλον μέτοχοι παρά εργαζόμενοι, συντασσόμενοι με προτάσεις "περικοπής εξόδων". Ο νοών νοήτο και δεν θα είναι υπεύθυνα τότε τα αμερικάνικα "pension funds"... Ο φράφων προτεινε στις 5.000 δρχ. τη μετοχή του ΠΑΥΛΙΔΗ διότι η τιμή του κακάο είχε καταρρεύσει κλπ. Αν το ΙΚΑ επένδυε εις τη ως άνω μετοχή (η οποία τριπλασίασε την τιμή ης εντός τριμήνου0 βασιζόμενη στν ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ και ΔΥΣΤΥΧΙΑ ολοκλήρων κρατών - παραγωγών, πως θα χαρακτηρίζαμε τη κίνηση ? ΕΠΙΤΥΧΗ ?...

Σταματάω εδώ. Ελπίζω να συνέβαλλα εις τον προβληματισμό...
11/12 22:22  Nastybishop
Τριαντάφυλλε, δες μόλις το προηγούμενο σχόλιο μου...λες και μπήκα στο μυαλό σου ΤΟΤΕ :) που λέει και ο discount!
11/12 22:24  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Βεβαίως Nasty, όσο έγραφα έθετες ερωτήματα. Τα οποία είχα ήδη "απαντήσει" με ερωτήματα <τότε>...
11/12 22:28  Nastybishop
Δύσκολα ερωτήματα...εμένα η θέση μου είναι η εξής. Παίζουμε για να την κερδίσουμε την παρτίδα. Σεβόμενοι τους κανόνες του παιχνιδιού, ακόμα και αν διαφωνούμε με αυτούς.

Ενίοτε αφήνουμε και το ιδεολογικό μας αποτύπωμα με κάποιες πράξεις.

Εγώ τουλάχιστον μέχρι εκεί φθάνω. Παραπέρα πάνε οι ήρωες.
11/12 22:40  Manta ray
Εξαιρετικό το παράδειγμα της Michelin, φίλε Τριαντάφυλλε... Παιδιά, πάει πολύ μακριά το πράγμα, αν θέλει κανείς να το τραβήξει... Ας το τραβήξω εγώ λίγο: Ας θεωρήσουμε πως είμαι πια τόσο επιτυχημένος trader παγκοσμίου επιπέδου, που κάποια στιγμή ΓΝΩΡΙΖΩ πως με τις κατάλληλες κινήσεις και manipulation έχω τη δυνατότητα να γονατίσω τη μισητή EXXON (ή κάποια άλλη βρωμιάρα πολυεθνική που καταστρέφει τον κόσμο,) και το κάνω (και κερδίζω και κάτι δις, με τα οποία χρηματοδοτώ τον αγώνα των Zapatistas...). Τι είμαι τότε, βρωμερός καπιταλιστής ή παγκόσμιος ΗΡΩΑΣ του αντικαπιταλιστικού αγώνα; (Τι γράφω σήμερα ο ...)
11/12 22:43  Nastybishop
Μάντα, αυτός ο επιτυχημένος trader ποίο πιθανό είναι να βρεθεί σε κάνα κότερο στις Μαλδίβες με τίποτα γυμνόστηθες. Παρά να τα χαρίσει στους Ζαπατίστας...
11/12 22:44  Nastybishop
Τώρα άπαξ και το κάνει...νομίζω η απάντηση είναι προφανής...Ο νέος Ζορό των αγορών.
11/12 22:46  Manta ray
Θα κρατήσει και κάτι ψιλά... αλλά ας κάνουμε την υπόθεση... εγώ δυσκολεύομαι να απαντήσω...

Κάπου πηγαίνει προς το παλιό εκείνο ερώτημα, "αγιάζει ο σκοπός τα μέσα;" Έχω εδώ και χρόνια απαντήσει αρνητικά, αλλά δεν είναι όλα τα μέσα ίδια, θα πρέπει να γίνει ιεράρχηση των μέσων. Σε ποιά κλίμακα αξιών όμως;
11/12 22:47  Nastybishop
Αλλά ας μην το πάμε σε ακραία σενάρια. Για μένα το σημαντικό είναι να μπορώ να σε διακρίνω.

Δηλαδή να γνωρίζω τον Manta ray και να καταλαβαίνω ποιας ιδεολογίας είσαι φορέας προτού μου το πεις.

Αυτό είναι το δικό μου κριτήριο.
11/12 22:49  Nastybishop
Τώρα κάτι τραπεζίτες οι οποίοι μας έχουν πρήξει μην πω τι, με τον οικονομικό φιλελευθερισμό και τις αγορές και τώρα τους βλέπουμε να τρέχουν πίσω από το κράτος σαν δαρμένα σκυλιά...ε αυτοί είναι της πλάκας ιδεολόγοι.
11/12 22:55  Nastybishop
ή ψευτοαριστεροί που το μόνο που τους νοιάζει είναι η τσέπη τους και η χλίδα. Και αυτοί της πλάκας είναι.
11/12 23:04  ntalkadiaris
Να 'μαστε πάλι λοιπόν!

Θα ξεκινήσω απαντώντας στον αγαπητό londoner που έκανε τον κόπο να κατεβάσει ένα μεγάλο κείμενο και με περισσή ευγένεια κατέθεσε τις απόψεις του. Στην πραγματικότητα, οι απόψεις σου φίλε μου έχουν την ίδια βάση με του mihm και ορισμένων άλλων προβοκατόρων. Η μεγάλη και ουσιαστική διαφορά βρίσκεται στην ευπρέπεια και αποδοχή της ετερότητας από τη μεριά σου londoner έναντι αυτών που την καφρίλα τους και μόνο επιδεικνύουν. Δε θα σχολιάσω με ωριγενικές παραθέσεις τα όσα κατέθεσες, αλλά θα κάνω μία συνολική κατάθεση σκέψεων.

Σε όλη αυτήν την αναζήτηση των αντιφάσεων φίλοι και μη, κοινός τόπος είναι η παγίδα του συστήματος! Μία παγίδα στην οποία άλλος πολύ, άλλος λίγο σχεδόν ΟΛΟΙ, έστω και ξώφαλτσα έχουμε την τάση να πέφτουμε. Ποια είναι η παγίδα εν προκειμένω? Η θέληση του συστήματος να θέτει στο περιθώριο αυτούς που το εχθρεύονται. Το σύστημα γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι ο μοναδικός τρόπος να τρωθεί είναι εκ των έσω. Ουδέναν άλλο φόβο έχει. Την παραμικρή ζημιά δεν είναι ικανοί να του προξενήσουν οι περιθωριακοί τύποι. Το περιθώριο είναι πολύ εύκολα μετρήσιμο. Εύκολα προβλέψιμο, εύκολα στοχοποιήσιμο ανά πάσα ώρα και στιγμή και επομένως εξαιρετκά εύκολα αντιμετωπίσιμο. Εκεί όμως που απορρυθμίζεται, είναι όταν εντός του διαβιούν εχθροί του. Όσο βέβαια είναι λίγοι, δεν ανησυχεί. Επειδή όμως ο έλεγχος που μπορεί να ασκήσει σε αυτούς τους εχθρούς είναι μικρότερος, πάντα πρέπει να επαγρυπνεί.

Πως προσπαθεί λοιπόν να ωθεί στο περιθώριο και συνεπώς να αχρηστεύει πρακτικά τους οχτρούς του? Δεν είναι και τόσο δύσκολο. Ο μαζάνθρωπος είναι εύκολα χειραγωγίσιμος. Πολύ εύκολα. Δεν έχεις παρά να του δημιουργήσεις τα στερεότυπα τα οποία έχει κατά περίπτωση ανάγκη και τσουπ! Ορίστε η λεγόμενη κοινή γνώμη. Η πανίσχυρη και περιβόητη κοινή γνώμη. Για να φτάσουμε βέβαια στο μαζάνθρωπο, προηγείται μία διαδικασία η οποία ονομάζεται παιδεία και της οποίας η μέθοδος είναι τέτοια, που θα παράξει στο μέγιστο δυνατό ποσοστό τέτοιους μανιπιουλαρισμένους νόες, δηλαδή μα
11/12 23:06  ntalkadiaris
Για να φτάσουμε βέβαια στο μαζάνθρωπο, προηγείται μία διαδικασία η οποία ονομάζεται παιδεία και της οποίας η μέθοδος είναι τέτοια, που θα παράξει στο μέγιστο δυνατό ποσοστό τέτοιους μανιπιουλαρισμένους νόες, δηλαδή μαζανθρώπους. Άλλωστε, οι πληροφορίες που θα εισαχθούν ως γνώση σε έναν άνθρωπο καθορίζουν το πως αυτός θα ζήσει. Γιατί τα σχολεία δε φτιάχνουν ανθρώπους γενικώς και αορίστως. Φτιάχνουν βιογραφίες. Αλλά ας μην πλατιάσω άλλο...

Για να εστιάσω λοιπόν αποκλειστικά στο θέμα μας, το σύστημα δημιουργεί και πλασσάρει μία εικόνα για κάποιες ομάδες ανθρώπων. Στην περίπτωση του αναρχισμού ότι πρόκειται για τους απόλυτους αρνητές της συντεταγμένης αστικής κοινωνίας, ανθρώπους που ευαγγελίζονται την κατάργηση όχι μόνο της καθεκυστίας αλλά κάθε τάξης γενικώς κλπ. Το πανούργο στοιχείο της υπόθεσης, είναι ότι αυτά που πλασσάρει εμπεριέχουν μεν αλήθειες πλην όμως μισές! Έτσι, που να στοιχειοθετείται τρόπον τινά, μία εικόνα βολική για τις επιδιώξεις του. Βεβαίως, το ίδιο κάνει και με κομμουνιστές. Η εικόνα συμπληρώνεται εν τέλει από το λανσάρισμα της άποψης πως με περισσή υποκρισία σου αναγνωρίζει το δικαίωμα να είσαι φορέας εχθρικών προς αυτό ιδεών αλλά ταυτόχρονα θέλει να σε αποκλείει από κάθε συμμετοχή από την κοινωνία την οποία εξουσιάζει! Πως μπορείς να κατέχεις πλούτο και να είσαι αναρχικός ή αριστερός? Πως μπορείς να είσαι αναρχικός ή αριστερός και να εργάζεσαι σε οίκους της πλουτοκρατίας? Πως μπορείς να είσαι αναρχικός ή κομμουνιστής και να έχεις κατάστημα? Στον ήδη δρομολογημένο νου του μαζάνθρωπου, τα ερωτήματα αυτά φαντάζουν ως κόλαφοι. Είναι αδιανόητο γι' αυτόν να έχουν απαντήσεις αυτά τα ερωτήματα. Και με αυτόν τον τρόπο, το σύστημα προσπαθεί να δημιουργήσει ενοχικά σύνδρομα στους εχθρούς του. Ένας υποθετικός διάλογος θα μπορούσε να έχει ως εξής:

-Γιατί ο Τζίμης Πανούσης λ.χ. να έχει ένα κάρο λεφτά λ.χ.?
-Γιατί εργάστηκε και τα έβγαλε.
-Χα! Και σε ποιον εργάστηκε? Σε έναν καπιταλιστή και του έφερε κέρδη στο μαγαζί κι απλά πήρε κι αυτός ένα μέρος της π
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
14 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail
Σελίδα 1 από 2Νεότερα σχόλια »Τελευταία σελίδα

Σχετικά με το blog



Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις